SEO

“Uw webshop vindbaar maken in Google’s (onbetaalde) zoekresultaten.”

 

SEO, ofwel zoekmachine optimalisatie, is gericht op het behalen van topposities in de niet betaalde resultaten van een zoekmachine. SEO is een ingewikkeld proces en voor veel webshop eigenaren een grote bron van frustratie. Wij hebben jarenlang ervaring met SEO en onze experts volgen dagelijks de laatste ontwikkeling binnen dit vakgebied. Wij weten dan ook als geen ander wat wel en niet werkt om uw webshop hoger te laten scoren in de zoekmachines. Door de jaren heen hebben we onze eigen kijk gecreëerd als het gaat om SEO voor webshops. We schrijven hier ook regelmatig over, bijvoorbeeld in ons artikel Magento SEO voor versie 1.9.

Hoe gaan wij te werk met SEO?

Zoals hierboven al kort beschreven, hebben we onze eigen kijk ontwikkeld op SEO voor webshops, ook wel ‘Magento SEO‘ genoemd. Daarbij hebben we vier pijlers die we altijd analyseren en optimaliseren voor uw webshop. Deze vier pijlers vormen de basis van een goede SEO inzet. De vier pijlers voor SEO zijn:

 

Techniek

Relevantie

Autoriteit

Prestaties

Techniek

Uw website moet SEO technisch in orde zijn om goed te kunnen ranken in de zoekmachines. Voor een goede indexatie binnen de zoekmachines, is het noodzakelijk dat de webshop technisch goed ingericht is. Daarbij kijken we altijd naar onder andere de volgende onderdelen:

  • Robots.txt
  • Sitemaps
  • Duplicate content
  • Schone broncode
  • URL gebruik
  • Scripts correct geplaatst

Relevantie

Binnen het onderdeel relevantie, zullen we uitzoeken welke pagina’s moeten gaan scoren voor bepaalde zoektermen. Daarbij kijken we of de pagina goed aansluit bij de zoekvraag. Bij het onderdeel relevantie, kijken we onder andere naar de volgende zaken:

  • Zoekwoordonderzoek
  • Meta titels
  • Zoekwoordkeuze
  • Meta descriptions
  • Structuur van de shop
  • Inzet van teksten

Autoriteit

Eén van de belangrijkste factoren in het algoritme van een zoekmachine is nog altijd het aantal en de kwaliteit van websites dat naar u linkt. Elke link geeft uw webshop meer autoriteit. Eigenlijk is dit dus een ‘stem’ op uw webshop vanuit iemand anders. Zaken die we bij het onderdeel autoriteit gaan bekijken zijn:

  • Aantal links
  • Linkbait
  • Kwaliteit links
  • Domein autoriteit
  • Social links
  • Linkstrategie

Prestaties

Als alle factoren goed staan, moet de laatste belangrijke stap voortdurend bijgehouden worden. Dit is de prestatie van de pagina waarop het zoekwoord in de zoekmachine scoort. Dus de gebruikerservaring die de consument heeft. We beoordelen daarbij de volgende onderdelen:

  • Laadtijd
  • Bouncepercentages
  • Click Through Rate (CTR)
  • Uitstappunten
  • Tijd op site
  • Verbeterstrategie

Eerlijke SEO

Tijdens het traject wordt alleen gewerkt met methodes die op lange termijn effect voor uw webshop zullen hebben. Veel SEO technieken zijn ontwikkeld om de zoekmachine ‘te slim af te zijn’ en te misleiden. Deze technieken zullen op korte termijn wellicht het gewenste resultaat behalen, maar op lange termijn zullen zoekmachines deze methodes des te harder afstraffen.

Bij Evoworks blijven we de ontwikkelingen over SEO op de voet volgen en zorgen we ervoor dat een gezonde SEO strategie toegepast wordt voor uw webshop.

evoworks seo uitbesteden

Neem contact op met:

Bert Cillessen

+31(0)85 - 401 5454

sales@evoworks.nl

Aan de slag?


Waarom Evoworks?

Gespecialiseerd in
e-commerce

Meer dan 10 jaar ervaring

Hoge klanttevredenheid

Rendement als uitgangspunt